home

Kunst Educatie, Cultuur Educatie, Natuur en Milieu Educatie
—
  • Over UITEN
  • Duurzaamheidsprojecten
  • Uiten Creatief Atelier
  • Projecten
  • Per Project
  • Kunst Educatie
  • Cultuur Educatie
  • Natuur en Milieu Educatie
  • Sociaal Maatschappelijke Projecten
  • Vormgeving
  • Contact
  • Uiten Creatieve Educatie in de media
—
    xx
  • Illustraties

    • Kunst Educatie Hatwalk (2)
    • Kunst Educatie Hatwalk (3)
    • Creatieve-Educatie-Mytylschool-8
    • Creatieve-Educatie-Mytylschool-1
    • Creatieve-Educatie Mytylschool (2)
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (18)
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (17)
    • culturele_educatie_logo_bibliotheek-Amsterdam
    • culturele_educatie_Logo_spark
    • culturele_educatie_logo_bibliotheek-Amsterdam_5
    • culturele_educatie_Huisstyle_Kaat_en_Keet
    • culturele_educatie_Huisstyle_Kaat_en_Keet_2
    • culturele_educatie_Kroeven-_Kultureel
    • Cultuur Educatie Kroeven Kultureel (9)
    • Cultuur Educatie Wonderwel Kroeven Kultureel (1)
    • culturele_educatie_ontwerpen_ringen
    • culturele_educatie_logo_Halderberg
    • Project logo ontwerp Expeditie Halderbergen (2)
    • Natuur en Milieu educatie Schoon is gewoon (3)
    • Project logo ontwerp kamerscherm Schoon is gewoon
    • Project logo ontwerp kamerscherm Schoon is Gewoon
  • Styling

    Naast kunst en cultuur educatie is Maaike Uitenbroek werkzaam als styliste voor verschillende mode merken. Technische tekeningen, totaalbeelden van collecties ten behoeve van presentaties, sfeer/kleur collages etc. behoren tot haar werkzaamheden. Ook ontwikkelt zij visitekaartjes, logo’s en huisstijlen. Enkele opdrachtgevers: Joe Merino, Plus Value, Nighties Dreamwear, Voud, Kaat en Keet, Spark legal network and consultancy, 50procentsingle.
    • Het_Styling_logo_culturele_educatie
    • culturele_educatie_Nighties Dreamwear_2
    • culturele_educatie_Nighties_Dreamwear 3
    • culturele_educatie_Nighties_Dreamwear_4
    • culturele_educatie_Totaalbeeld_1
    • culturele_educatie_Totaalbeeld_2
    • culturele_educatie_Private_Label
    • culturele_educatie_Voud_1
    • culturele_educatie_Voud_2
    • culturele_educatie_Voud_3
    • culturele_educatie_Voud_4
    • culturele_educatie_Voud
  • Landart

    Landartproject “ (opdrachtgever en samenwerkingspartner: CC-educatie) In een natuur- kunsteducatie project voor leerlingen van groep 7 en 8 gaan kinderen met een kunstenaar en een natuur-educator aan de slag op bijzondere plekken in het  landschap. De kinderen leren wat de functie van een retentie-vijver is en maken drijvende huizen/nesten op het water.  Zo maken ze kennis met land art. Enkele uitspraken van de kinderen:       “Mogen we echt zelf zagen en snoeien?” “Wij zijn vandaag dus land kunstenaars?” “Ik zat echt in de natuur.”
    • Natuur en Milieu educatie Landart (2)
    • Natuur en Milieu educatie Landart (5)
    • Natuur en Milieu educatie Landart (6)
    • Natuur en Milieu educatie Landart (7)
    • Natuur en Milieu educatie Landart (8)
    • Natuur en Milieu educatie Landart (13)
    • Natuur en Milieu educatie Landart (12)
    • Natuur en Milieu educatie Landart (11)
    • Natuur en Milieu educatie Landart (10)
    • Natuur en Milieu educatie Landart (9)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Landart-(1)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Landart-(3)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Landart-(4)
  • Schoonmaakhelden

    Project “Schoonmaakhelden” (opdrachtgever Stadsdeel Amsterdam-Oost). Een educatief jongeren  project over zwerfafval waarin zij leren dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het schoonhouden van de eigen leefomgeving. Onderwerpen als zwerfafval, milieu en recycling komen aanbod. In  creatieve workshops zien de kinderen dat je met restmateriaal nog veel moois kan maken en dat het maatschappelijk van betekenis is. (Anti zwerfafval affiches, Tas bedrukken, wenskaarten, vaandels  zwerfafval slinger etc) Enkele uitspraken van de kinderen:  “Geen afval op straat dat is slecht voor de dieren en ook vies, er komen allemaal beestjes uit”. “Dat mensen op moeten ruimen”. “Je denkt, het is maar een stuk karton en dan kan je het als het schoon is mee naar huis nemen en er gewoon iets moois van maken”.
    • voor op website of linkedin
    • Afval Art Stadsdeel Oost Uiten Creatieve Educatie
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoonmaakhelden-(7)
    • Natuur en Milieu educatie Schoonmaakhelden (12)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoonmaakhelden-(13)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoonmaakhelden-(8)
    • Natuur en Milieu educatie Schoonmaakhelden (5)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoonmaakhelden-(24)
    • Natuur en Milieu educatie Schoonmaakhelden 27
    • Natuur en Milieu educatie Schoonmaakhelden
    • Natuur en Milieu educatie-Schoonmaakhelden-(22)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoonmaakhelden-(20)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoonmaakhelden-(23)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoonmaakhelden-Expositie-CBK-Amsterdam-2
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoonmaakhelden-Expositie-stichting-centrum-beeldende-kunsten-(CBK-Amsterdam)--(3)
    • creatieve educatie tassen bewerken 2
    • creatieve educatie tassen bewerken 1
    • http://www.creatieveeducatie.nl/wp-content/uploads/2013/10/creatieve-educatie-tassen-bewerken-11.jpg
  • Schoon is gewoon

    Project  “Schoon is gewoon”  voor een  afval inzamelingsbedrijf (opdrachtgever en samenwerkingspartner: CC educatie) In dit project worden kinderen op een creatieve manier bewust van het belang van een schone leefomgeving . Het doel van het project is een vermindering van het plaatsen van afval naast de verzamelcontainers. Enkele uitspraken van de kinderen:  “Vooral  veel kleur gebruiken, want de meeste mensen vinden het niet leuk om naar de container Te gaan” “Het is ook belangrijk voor kleine kinderen, om al vroeg te leren hoe ze met het milieu om moeten  gaan, dan zijn ze het gewend”.
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoon-is-gewoon-(4)
    • uiten creatieve educatie recyclebare materialen
    • Natuur en Milieu educatie Schoon is gewoon (1)
    • Natuur en Milieu educatie Schoon is gewoon (2)
    • Natuur en Milieu educatie Schoon is gewoon (3)
    • Natuur en Milieu educatie Schoon is gewoon (7)
    • Natuur en Milieu educatie Schoon is gewoon (8)
    • Natuur en Milieu educatie Schoon is gewoon (9)
    • Natuur en Milieu educatie Schoon is gewoon (10)
    • Natuur en Milieu educatie Schoon is gewoon (11)
    • DIGITAL CAMERA
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoon-is-gewoon-(5)
    • Natuur-en-Milieu-educatie-Schoon-is-gewoon-(6)
  • Expeditie Halderbergen

    Project “Expeditie Halderbergen” (opdrachtgever en samenwerkingspartner: CC educatie). kinderen gaan op ontdekkingsreis  in hun eigen omgeving . Ze komen in aanraking met  natuur, milieu, kunst en erfgoed. Ze  brengen hun onderzoek in beeld door te vertellen, te tekenen, te fotograferen,  te knutselen. Hierbij maken ze oa.  gebruik van recyclebare materialen.   Enkele uitspraken van de kinderen:  *Je kan niet leven als er geen bomen zijn. Bomen geven zuurstof” *Met klei die in de rivier zit kan je toch ook kleien” *Hebben amfibieën ook botten?”
    • Natuur en milieu educatie
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (1)
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (2)
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (5)
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (6)
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (7)
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (12)
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (11)
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (10)
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (9)
    • Natuur en Milieu educatie Expeditie Halderbergen (8)
  • Mytylschool

    Project “Mytylschool In Beeld” (opdrachtgever en samenwerkingspartner: CC- educatie). Ter ere van  het  50 jarige bestaan van de school werden de klassen omgetoverd tot ateliers en de  leerlingen hebben op hun manier de Mytylschool in beeld gebracht.  Als inspiratiebron diende  het verhaal “De blauwe vogel”(Lóiseaux blue) van Maurice Maeterlinck.
    • Creatieve-Educatie Mytylschool (2)
    • Creatieve-Educatie Mytylschool (3)
    • Creatieve-Educatie Mytylschool (4)
    • Creatieve-Educatie Mytylschool (5)
    • Creatieve-Educatie Mytylschool (6)
    • Creatieve-Educatie-Mytylschool-1
    • Creatieve-Educatie-Mytylschool-7
    • Creatieve-Educatie-Mytylschool-8
    • Creatieve-Educatie-Mytylschool-9
    • Creatieve-Educatie-Mytylschool-10
  • Ontwerp je eigen plein 40-45

    "Ontwerp je eigen plein” voor het festival:” Geuzenveld Verandert”. (opdrachtgever Gemeente Amsterdam,  in samenwerking met Marianne Wagemaker van Kunstlessen Pakhuis Wilhelmina). Kinderen ontwerpen hun eigen plein met restmaterialen.
    • Creatieve-Educatie-ontwerp-je-eigen-plein-(1)
    • Creatieve-Educatie-ontwerp-je-eigen-plein-(2)
    • Creatieve-Educatie-ontwerp-je-eigen-plein-(3)
    • Creatieve-Educatie-ontwerp-je-eigen-plein-(4)
    • Creatieve-Educatie-ontwerp-je-eigen-plein-(5)
  • Zo zijn onze Manieren

    Project “Zo zijn onze manieren” voor een scholen gemeenschap in het Westland (opdrachtgever en samenwerkingspartner: CC-educatie). Het project  brengt het respectvol omgaan met elkaar op speelse manier  onder de aandacht.  Elf kinderen, afkomstig van verschillende scholen zijn uitgenodigd om mee te denken, te  praten en te dromen over wat zij belangrijk vinden in dit thema. De inbreng van deze kinderjury  leidde uiteindelijk tot een praktische en beeldende handleiding voor leerkrachten en leerlingen. De werkstukken ( foto’s gedichten, beeldende kunstwerken) werden tentoongesteld.
    • creatieve educatie sociaal maatschappelijke projecten
    • Creatieve-Educatie Zo zijn onze manieren (1)
    • Creatieve-Educatie Zo zijn onze manieren (2)
    • Creatieve-Educatie-Zo-zijn-onze-manieren-(1)
  • Hatwalk

    Project: “Hatwalk” (opdrachtgever en samenwerkingspartner: CC-educatie). Een hoeden modeshow voor kinderen vanaf  4 jaar die met recyclebare materialen een hoed ontwerpen en aan het eind van de dag showen op een Catwalk.
    • Hatwalk-2
    • Kunst Educatie Hatwalk (1)
    • Kunst-Educatie-Hatwalk-(5)
    • Uiten-creatieve-educatie-Hatwalk-3
    • hatwalk-1
    • Kunst Educatie Hatwalk (3)
    • Kunst Educatie Hatwalk (2)
  • Teken en Schilderlessen

    Teken- en schilderlessen (opdrachtgever: Stichting Vrienden Wester-Amstel Amstelveen, in samenwerking met Marianne Wagemaker )  Iedere zomervakantie worden in de tuinen van de Buitenplaats Wester-Amstel schildermiddagen voor kinderen van 7-12 jaar georganiseerd. De beeldentuin en het historische pand zijn belangrijke inspiratiebronnen.
    • Kunst Educatie
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(3)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(5)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(2)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(6)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(12)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(11)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(10)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(8)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(7)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(15)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-(16)
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen-4
    • Kunst-Educatie-teken-en-schilderlessen
  • Kunst en zo

    Project:  “Kunst en zo” (opdrachtgever en samenwerkingspartner: CC-educatie). Twee ruimtes in de school worden omgetoverd tot ateliers voor de kunstenaars, te weten de kinderen van de school (groep 1 t/m groep 8). In de projectweek bezoeken alle leerlingen de ateliers twee keer. Per leerjaar staat het werk van een of twee kunstenaar(s) centraal . Het dient als inspiratiebron voor de eigen kunstwerken van de kinderen. Het zelf experimenteren en samen  werken met klasgenootjes is een belangrijke doelstelling. Uitspraken kinderen: “Ik denk dat ik maar kunstenaar ga worden”. “Je kunt iets moois maken”. “Het is best moeilijk, kunst lijkt zo makkelijk”.
    • Kunst-Educatie-Kunst-en-zo-(2)
    • creatieve educatie kunst (4)
    • Kunst-Educatie-Kunst-en-zo-(1)
    • Kunst-Educatie-Kunst-en-zo-(3)
    • creatieve educatie kunst (3)
    • creatieve educatie kunst (2)
    • creatieve educatie kunst (1)
  • NSA

    Naschoolse Activiteiten (teken en schilderlessen)op basisschool de Achthoek, Amsterdam.
    • Kunst Educatie NSA (3)
    • Kunst Educatie NSA (18)
    • Kunst Educatie NSA (2)
    • Kunst Educatie NSA (19)
    • Kunst Educatie NSA (10)
    • Kunst Educatie NSA (11)
    • Kunst Educatie NSA (14)
    • Kunst Educatie NSA (28)
    • Kunst Educatie NSA (25)
    • Kunst Educatie NSA (23)
    • Kunst Educatie NSA (39)
    • Kunst Educatie NSA (35)
    • Kunst Educatie NSA (34)
  • Partijtjes

    Verjaardagsfeesten  in een echt atelier:   Onder andere :“Aan de slag als ontwerper”  De kinderen versieren een eigen tas of t-shirt tot een fancy mode artikel.
    • Kunst-Educatie-partijtjes-(3)
    • Kunst-Educatie-partijtjes-(4)
    • Kunst Educatie partijtjes (1)
    • Kunst Educatie partijtjes (2)
    • Kunst Educatie partijtjes (6)
    • Kunst Educatie partijtjes-(9)
    • Kunst-Educatie-partijtjes-(10)
  • Wonderwel

    Project  “Wonderwel” (opdrachtgever en samenwerkingspartner: CC-educatie.) Kinder -participatie onderzoek over basisvoorzieningen als water, voedsel, energie en afval. Het gaat tijdens het onderzoek over de verwondering . Het Wonderwel onderzoek en fantasie is in woord en beeld gebracht. Kinderen participeren bij de tot standkoming van website en boek Wonderwel. Uitspraken kinderen: “Kun je elektriciteit uit de lucht halen, die bliksem elektriciteit bedoel ik?”. “Ik heb wel eens stroom gevoeld…woehaaa”. ”Ik ben met m’n voeten onder Amsterdam geweest”.
    • Cultuur educatie Wonderwel 2
    • Cultuur educatie Wonderwel
    • Cultuur-educatie-Wonderwel-3
  • Kroeven Kultureel

    “Kroeven cultureel” (opdrachtgever en samenwerkingspartner: CC-educatie.). Een cultuurproject  naar aanleiding van een jaarlijks feest in woonwijk de Kroeven. Alle scholen in de wijk met in totaal tweehonderd leerlingen laten met  verhalen, gedichten, tekeningen en foto’s weten hoe ze hun wijk ervaren. Als leidraad dient het thema  ‘de dichters en schrijvers naar wie straten in De Kroeven zijn vernoemd’.
    • Cultuur Educatie Kroeven Kultureel (9)
    • creatieve educatie sociaal cultuur educatie
    • Cultuur Educatie Kroeven Kultureel (2)
    • Cultuur Educatie Kroeven Kultureel (3)
    • Cultuur Educatie Kroeven Kultureel (5)
    • Cultuur Educatie Kroeven Kultureel (6)
    • Cultuur Educatie Kroeven-Kultureel-4
    • Cultuur Educatie Wonderwel Kroeven Kultureel (1)
    • Cultuur Educatie Kroeven Kultureel (8)
    • Cultuur Educatie Kroeven Kultureel (7)
  • Bibliotheek Amsterdam en Beverwijk

    Project:  “Multimedia in de bibliotheek” voor Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) (opdrachtgever en samenwerkingspartner CC-educatie). Met een groep van 10 kinderen start de OBA een zoektocht naar wat het digitale aanbod moet worden voor de jeugdafdeling en hoe dat in samenspraak met hen ontwikkeld kan worden waarbij hun wensen, ideeën en vragen centraal staan. Uitspraken kinderen: “Ik wil de wereld ontdekken met een landkaart, een waar ik over heen kan lopen”. “Ik zou mooie verhalen op een pilaar printen”. “Luisteren naar mooie droom verhalen, leren kijken naar de sterren, dat lijkt me wel wat”.
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (1)
    • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (12)
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (13)
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (14)
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (24)
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (23)
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (22)
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (18)
    • Cultuur Educatie Bibliotheek Amsterdam Beverwijk (17)

Scientic webdesign & webdevelopment Amsterdam